کانی 16 ساله و بسیارر زرنگ است او در کلاس دهم درس می خواند و باید در امتحان GCAE شرکت کند، اما نمره ی مورد نظرش در درس ریاضیات را دریافت نکرد، رویای کانی برای معلم شدن یاس تبدیل شد.
کانی با اعتماد به معلم روانشناس خود، یک تجربه تاسف بار در رابطه با معلم ریاضیش را وقتی 7 ساله بود فاش کرد:«یک روز در کلاس،خانم مدس رامس از او پرسید:5×۵ چند می شود؟ کانی پاسخ غلط داده و به همین دلیل تنبیه شده بود.
معلم از او خواست کلاه عجیبی بر سربگذارد و ته کلاس رفته و رو به دیوار بنشیند از آن زمان کانی از درس ریاضی متنفر بود. معلم روانشناس احساس کرد کانی در مورد درس ریاضی،واکنش هیجانی آموخته شده ای را تعمیم داده که می تواند اصطلاح تئوری شرطی سازی کلاسیک را توضیح دهد.
روانشناسی کاربردی برای معلمان،سوزان بنتهام،ترجمه رابعه موحد